16 okt A nyomtatás hatékonysága. Katalógus, mint fő marketing eszköz.
A hét reklámja rovatunkban különleges, meghökkentő, ötletes hirdetéseket mutatunk be az elmúlt évektől napjainkig. Korábbi cikkünkben a Peugeot mini légzsákkal ellátott nyomtatott anyagát hoztuk el nektek, ezúttal pedig a marketing dobásairól (is) híres IKEA nemzetközi marketing stratégiáját, nyomtatott katalógusát és a 2015-ös, Apple ihlette videóját vesszük górcső alá.
Az IKEA katalógus a Svéd bútorkereskedelmi hálózat fő reklámeszköze, éves marketing büdzséjük 70%-át fordítják a kiadványra. Az augusztusban vagy szeptemberben megjelenő katalógus 28 ország, 200 millió emberéhez jut el minden évben. Ugyan elérhető online és alkalmazás formájában is a katalógus, mégis emberek milliói várják, hogy mikor dobják be postaládájukba vagy hozhatnak el egyet az áruházból. Nem is csoda, hisz az IKEA könyvespolcra való minőséget ad, szeretik az emberek kezükbe venni és inspiráció vagy csak nézelődés végett végigpörgetni ujjaik között a lapokat.
De hogy lehet, hogy a digitális világban egy könyv az, ami egy cégóriás fő eszköze tudott maradni? Ennek fogunk most utánajárni!
Miért lett az IKEA a globális marketing mestere?
Az IKEA marketing stratégiája teszi őket a világ egyik legjobban felismerhető cégévé. Termékeik jó minőségűek, designosak, funkcionálisak és megfizethetőek, de ami igazán jellegzetessé teszi a céget, azok a multikulturális marketing eszközeik, melyek miatt a világ bármely pontján ugyanúgy otthon érezhetjük magunkat boltjaikban. Az IKEA marketing szakértői mindig olyan üzenetek közlésére törekednek, melyek átívelnek nyelveken és kultúrákon, az IKEA.com tökéletes példa a könnyen használható, többnyelvű honlapra.
Marketing szakértőik az első mozzanatoktól odafigyelnek arra, hogy eszközeik tömörek, célratörők és könnyű nyelvezetűek legyenek, így is elősegítve, hogy üzenetük mind a 47 ország, 361 üzletében ugyanúgy juthassanak el a vásárlókhoz. Erre tökéletes példa az IKEA használati és összeszerelési útmutatói, melyek képek útján, nyelvi akadályok nélkül mutatja be a vásárlónak, hogy mennyire egyszerű dolga lesz a lapra szerelt bútorokkal.
Ez nem egy katalógus, ez egy könyv-könyv…
Az okos telefonok világában nehéz egy olyan katalógust reklámozni, ami nem másból készült, mint papírból. Az iPhone-ok és MacBookok beharangozó videójához hasonlóan, a svéd cég egy olyan rövidfilmet alkotott, amely részletesen bemutatja az „új” terméket, az IKEA éves katalógusát. Ahogyan azt kommunikációjukból megszokhattuk, humorérzéküket ezúttal sem szorították háttérbe, a videó minden másodperce aranyat ér.
Jörgen Eghammer, az IKEA vezető designere csillogó szemekkel mutatja be a legfontosabb jellemzőket és pozitívumokat, mint például a soha le nem merülő akkumulátort, a fantasztikus kijelző méretet, mely egy egyszerű mozdulattal megduplázható vagy a hihetetlen gyorsasággal „betöltő” oldalakat, melyek sose fagynak le. Arra is kitér, hogyan lapozható helyesen a kiadvány, illetve, hogy hogyan jelölhető meg szamárfülekkel egy-egy érdekes részlet, így jelölésünk azután se fog eltűnni, miután bezártuk az „alkalmazást”. Kiemeli a megosztás egyszerűségét és a hangvezérléses riasztó rendszer magas szintű biztonságát.
Nem is szaporítjuk tovább a szót, következzen tehát a méltán híres reklám:
Neked melyik a kedvenc hirdetésed, reklámod? Írd meg nekünk kommentben, szerkesszük együtt A hét reklámja rovatot!
Forrás: gfluence.com