28 aug Mitől lesz a naptár hatékony reklámhordozó?
A nyomdaipar egyik érdekes eleme a naptár: ugyanis például a szórólapokkal, kiadványokkal ellentétben olyan termék, amely a reklámelhelyezésen kívül másodlagos funkcióval is rendelkezik –hiszen kalendárium. Továbbá igen hasznos tulajdonsága, hogy nem az egyszer használatos merchandise ajándékok közé tartozik, hanem az év 365 napjában tulajdonosával lehet, így költséghatékony, eredményes és még a környezetet is óvja.
Alapos tervezés
A naptárak esetében az egyik legfontosabb tudnivaló, hogy semmiképpen sem szabad az utolsó percre hagyni az elkészíttetésüket! Ennek két oka is van: először is, mivel egy rendkívül komplex reklámhordozót is kihozhatunk belőle, elmélyült, átgondolt és okos kidolgozást igényel. Például ha szeretnénk minden hónapban tájékoztatni ügyfeleinket az aktuális akcióinkról, eseményeinkről, promóciónkról, az egész éves marketing tervet el kell készítenünk még azelőtt, hogy grafikusunk felé továbbítanánk az anyagot. Ez cégen belül számos munkatárs összehangolt munkáját kívánja, hiszen a tervezett promócióktól a hangsúlyozáson át a pénzügyes, szervező, stb. kollegák felügyelete is szükséges lehet.
Nyomdaipari berkekben elterjedt nézet, hogy már nyáron érdemes hozzákezdeni a munkához – és itt jön képbe a második indok a korai leadáshoz – hogy elkerüljük a téli, forgalmas időszakot. Sajnos gyakran előforduló eset, hogy a nyomdáknak már nincs kapacitása karácsony körül elvállalni a megnövekedett számú megrendeléseket.
Bízzuk hozzáértő csapatra a grafikai kidolgozást!
Ahogy már előbbiekben említettük, egy naptár megvalósítása jóval több egy logó és 12 hónap elhelyezésénél – persze minimálisra is lehet venni a befektetett energiát, akkor azonban pont a termékben rejlő lehetőségektől esünk el. A kialakításnál legyen az a fő szempont, hogy olyan esztétikus, designos darab legyen a végtermék, amelyet magunk is szívesen néznénk 365 napig asztalunkon, falunkon. Általános javaslat, hogyha nincs kapacitás vagy szakértelem koordinálni a grafikust, bízzuk inkább olyan szakemberre, aki mind megjelenés mind hatékonyság szempontjából megfelelően átlátja a projektet. Ha nincsen lehetőség saját grafikus alkalmazására, érdemes a nyomda grafikai tervezés szolgáltatását választani – szakértelemben és tapasztalatban így biztosra mehetünk. Azonban őt is segítenünk kell azzal: például, hogy mi a célunk a naptárral?
Mutatunk pár példát:
-új termékek bevezetése, népszerűsítése:
Ha bővítettük, vagy éppen bevezetjük termékpalettánkat, akár mindegyik számára szentelhetünk egy-egy hónapot. Például a fűnyíróra a nyári hónapok alkalmasak, míg egy lombfúvót ősszel érdemes promótálni. Bekarikázhatjuk, vagy beszínezhetjük az akció időpontjait, ha van hely, akkor pedig rövid leírást is elhelyezhetünk a termékről.
-események népszerűsítése:
Ha a cég profilja inkább a rendezvények népszerűsítésében teljesedik ki, szintén jelöljük meg előre a dátumokat. Akár hangulatkeltő üzeneteket is elhelyezhetünk – „Már csak egy hét, és Karácsonyi koncert!” stb. Bepillantást is adhatunk leendő résztvevőnknek, nézőnknek, ha jó minőségű, izgalmas képekkel illusztráljuk a hónap eseményeit.
Akkor sem kell pánikba esni, ha nem tudjuk még, melyik hónapban mit szeretnénk népszerűsíteni. Tűzzük ki például célnak, hogy biztosan nyújtunk majd 15% kedvezményt egy-egy adott termékre, és helyezzünk el egy ajándékdoboz ikont a hónap adott napján. Ha mellé tesszük, hol keresse leendő vevőnk a további infókat (pl. weboldal), máris aktivitásra és interakcióra hívjuk őt.
Naptárvariációk minden igényre
A grafikai tervezés kialakítása előtt azt is nélkülözhetetlen számba venni, hogy milyen formát szánunk a terméknek. Mutatjuk a Premier Nyomdában elérhető darabokat!
Asztali naptár
Praktikus, emellett változatos formában és méretben is elérhető. Fontos tulajdonsága, hogy jegyzetelésre is alkalmas, így mindenképpen hagyjunk erre helyet a leendő tulajdonosnak.
Spirálozott falinaptár
Az egyik legnépszerűbb naptárfajta. Jellegéből adódóan nem kifejezetten jegyzetelésre használatos darab, így nyugodtan használhatóak exkluzívabb, különlegesebb papírok, anyagok is.
Irkatűzött falinaptár
Új termék a Premier Nyomdában, előnye a költséghatékonyság, így terjedelmesebb darabszámban is megéri legyártatni.
Kártyanaptár
Kicsi és praktikus, mindig tulajdonosával lehet. Hátránya, hogy kevesebb információ elhelyezésére alkalmas.
Tehát itt a naptárkészítés szezonja, ha pedig Ön is kedvet kapott, ideje belevágni! Ha szeretne árajánlatot kérni, vagy további kérdései merültek fel ITT kapcsolatba léphet a Premier Nyomda munkatársaival.