18 ápr 5 dolog, amire figyelj oda szórólapkészítésnél
Végre eljött a szórólapok ideje: bár ez a reklámtermék természetesen télen is igen nagy népszerűségnek örvend, azért ha kellemesebb az időjárás, osztogatni is könnyebb a kis lapocskákat. Ha még a tervezés fázisában vagy, érdemes elolvasnod cikkünket, amelyben összegyűjtünk pár szempontot, amely a segítségedre lehet.
Targetálás
A legfontosabb és legelső lépés átgondolni, kiknek szánjuk a szórólapokat. Vegyünk egy papírlapot, és vegyük számba a következőket:
– Mit szeretnénk elérni?
Határozzuk meg, hogy mi a cél: vevőinket vásárlásra, látogatásra, esetleg online tevékenységre próbáljuk ösztönözni? Mindenképpen válasszuk ki a számunkra leginkább relevánsat, és kövessünk el mindent, hogy a kialakítás során ezt segítsük.
– Mi az, amit a legfontosabb kiemelnünk?
Egy szórólapon kevés a felület, és véletlenül se essünk abba a hibába, hogy mindent rá próbálunk zsúfolni. Állítsunk fel egy fontossági sorrendet, és az információkat ennek tükrében helyezzük el a lapon, illetve a szöveget is szabjuk erre. Ha a szöveg átlátható, könnyen érthető, szellős, nagyobb eséllyel olvassák el a potenciális vevők, így érdemes tömören, velősen fogalmazni a barokkos körmondatok helyett.
– Milyen korosztálynak tervezzük odaadni a lapocskát?
Például, ha rendezvényeken osztogatnánk, nézzük meg a korosztályt: ha kizárólag fiatalok jelenléte várható, mindenképpen lendületes hangvételű szöveggel és képekkel lássuk el a szórólapot, és ugyanígy, ha idősebb résztvevőkre számítunk, őket igyekezzük megszólítani. Elhelyezhetünk kifejezetten olyan akciókat a lapocskákon, amelyek célzottan szólnak leendő közönségünkhöz, de a lényeg, mindenképpen szabjuk személyre a reklámterméket, hiszen így nagyobb eredménnyel jut el a mondanivalónk a vevők felé. A digitális nyomtatás révén már kisebb mennyiségeket is elkészíthetünk, így nem kötelező éves adagunkat ofszet technikával egyszerre legyártatni. Természetesen utóbbival sincsen probléma, amennyiben a szolgáltatás nem igényli a korábban felsoroltakat. Például egy fodrászat árlistája maradhat változatlan egész évben, így a pultnál elhelyezett lapocskák az év 12 hónapjában változatlanok maradhatnak, ezért ezeket továbbra is érdemes költséghatékony ofszet nyomtatással készíttetni, és kiegészíteni a szezonális akciókat bemutató darabokkal.
Anyagminőség
Úgy gondoljuk, e pontot talán nem kell annyira mélyen bemutatni: a szórólapok rengeteg sérülésnek vannak kitéve, így mindenképpen minőségi anyagokat igényelnek. Többször kell őket szállítani, osztogatni, melyek után a leendő vevők összehajtogathatják, bedobhatják a táskájukba, stb. és a lapocskáknak ezek után is tetszetősnek kell maradniuk. Ehhez megfelelő papírra van szükség, amely ellenáll az előbb felsoroltaknak.
A festéken sem érdemes spórolni: esztétikai szempontból igen fontos, hogy kinyomtatva hogyan is fest a szórólap. Egy foltos, gyenge árnyalatú, első látásra is olcsó lap biztosan nem éri el a várt sikert.
Ha szeretnéd bebiztosítani a szórólapod szavatosságát, válassz hozzá nyomtatáskor felületnemesítést! Ha kíváncsi vagy, hogy mik is ezek és hogyan óvhatják meg a lapodat, kattints ide, és olvasd el korábbi cikkünket.
Grafika
Az első benyomás több szempontból is kiemelten fontos a szórólapok esetében. Hiszen ha nem hívogató, érdekes a megjelenése, nagy valószínűséggel az első kukában végezheti miután kézbe vették, és esélye sem lesz a tartalom átadására.
Lényegi kérdés tehát egy professzionális és szakértő grafikus alkalmazása, aki jártas a témában. Érdemes ilyenkor elmondani, hogy mire helyezze a hangsúlyt. Például a termék ára lehet a legérdekesebb? Esetleg egy hozzáfűződő termékinformáció, amely egyediévé teszi? Vagy maga a termék képe?
Ha egyetlen szóban kellene meghatároznunk a szórólapok kialakításához vezető legjobb utat, akkor az az egyszerűség. Mindenképpen csupaszítsuk le mondanivalónkat és kizárólag a leglényegesebb információkat tegyük a lapocskára. Az átláthatatlanság és a túlbonyolítás a leginkább elkerülendő ilyenkor.
Érdemes prototípusokat is készíteni a szórólapokból, és tesztelni őket, mielőtt elkezdenénk a nagy osztogatást. Adjuk körbe ismerőseinknek, és fogadjuk el a konstruktív kritikát.
Megfelelő mennyiség
Nincs is rosszabb, mint idő előtt kifogyni egy rendezvényen hasznos kis szórólapjainkból, és tehetetlenül nézni a mellettünk eláramló leendő vásárlók hadát – de ugyanilyen kellemetlen ide-oda pakolni a cég raktárában az el nem használt szórólapos dobozokat.
Végezzünk tehát előzetes számítást, vajon mekkora közönségre kell gondolni? Az említett rendezvények esetében ez egyszerű lehet, a szervezők, vagy a korábbi évek kimutatásai biztosan segítenek.
Induló vállalkozásnál nehezebb a helyzet, ugyanis nem könnyű belőni a megfelelő számot. Ilyenkor megoldás lehet egy általános szórólap készítése, amin helyet hagyunk a változó adatoknak, pl. dátumoknak, áraknak, stb. amelyeket utólag nyomtatott matricák segítségével is rá lehet helyezni a reklámtermékre.
Megfelelő nyomda
Ha elkészítettük a gondosan kialakított tervünket, kész a szöveg, megtaláltuk a tökéletes grafikust és megállapítottuk a megfelelő mennyiséget, nincs más hátra, mint a nyomtatás! A kiválasztást azonban itt sem érdemes alábecsülni: az optimális ár, a megbízhatóság, a profi kialakítás mind-mind nagyon fontos tényezők. Vegyük számításba, hogy milyen elvárásaink vannak, majd kellő időt ráfordítva nézzünk utána a piacon fellelhető nyomdának, és válasszuk ki azt, amely a leginkább megfelel igényeinknek.
Bonyolultnak hangzik? Van egy egyszerű tippünk: válaszd a Premier nyomdát! Álmaid szórólapjai, árkalkuláció és kapcsolatfelvétel itt: