Miért egyedi a nyomtatott hirdetés?

A 2008-as a gazdasági világválság és a digitális média előtörése jócskán kihatott a nyomtatott anyagok gyártására és terjesztésére, gondolunk itt például az online platformok iránti eltolódásra és a cégek drasztikusan lecsökkentett marketing büdzséire. Az elmúlt esztendők alapján sokan predesztinálták a printek végleges eltűnését, azonban 10 évvel a recesszió után vajon mi a valódi kép? Cikkünkben erre keressük a választ!

A kulcs az alkalmazkodás

Mint az üzlet minden területén, a nyomdaiparban is az a legfontosabb, hogy lépést tudjon tartani az adott évek, évtizedek irányelveivel és célkitűzéseivel. Az online forradalom megállíthatatlan, de a printekben rengeteg olyan lehetőség rejlik, amelyek egyedülállóvá és nélkülözhetetlenné teszik őket. A cél tehát ezeket megtalálni, és együtt élni az új médiumokkal, nem pedig küzdeni ellenük.

Miért egyedi a nyomtatott hirdetés?

Az online médiában gyakran halljuk az „elveszni a zajban” kifejezést, amely a hatalmas információáradatra utal. Nehéz megtalálni, megszólítani a célcsoportot, emellett pedig folyamatosan egyedi és figyelemfelkeltő hirdetést kell szolgáltatni. A felhasználóknak gyakran nincs idejük elmélyülni, a villamoson, ebédidőben, séta közben találkoznak a hirdetéssel, amely vagy elsőre kifejti a kívánt hatást, vagy nem. Ezzel ellentétben a print egészen másfajta élményt kínál: egy magazin, könyv olvasásához átszellemülés szükséges, amely nagyobb koncentrációt, intenzívebb márkaélményt ad, és a nap bármely szakában visszakereshető, újra elővehető. A nyomtatott lapok tehát az olyan termékeknek, szolgáltatásoknak kedveznek, amelyek a szoros kötődést tűzték ki marketing tevékenységeik céljául.

A targetálásban is hatalmas segítség, ugyanis aki újságot vásárol, bizonyosan érdeklődik az adott téma iránt, így egy-egy jól elhelyezett megjelenéssel biztosak lehetünk abban, hogy termékünk, szolgáltatásunk valódi közönségét találjuk meg, ráadásul a fizetőképes szférából.

Fontos kiemelni, hogy a nyomtatott médiumok több érzéket is stimulálnak egy időben: a látás mellett lapozgatás közben tapintunk, ráadásul a szaglásra is hatással vannak, a frissen elkészült könyvek, újságok illatát ugyanis rengetegen kedvelik. Előbbiek miatt bátran mondható, hogy az effajta olvasás szabadidős tevékenység, így mindenképpen pozitív élményként aposztrofálódik, ellentétben például a Facebook hírfolyamban folyamatosan megjelenő reklámok görgetésével.

Ha a termékünk nélkülözhetetlen eleme a bizalom, érdemes a printeket választani, ugyanis több felmérés is bizonyította már, hogy – hazánkban kiemelten – még mindig toronymagasan választják hiteles forrásként a magazinokat és a könyveket az olvasók az internettel szemben.

Előbbiekre tökéletes példa az IKEA évente megjelenő katalógusa, amely töretlen népszerűségnek örvend.

Hogyan használjuk a nyomtatott médiát 2018-ban?

Ha tehát nem csak a minél szélesebb körben való terjesztés, hanem a minőségi kommunikáció és a márka iránti elköteleződés növelése a fő szempont, az online stratégiák mellett érdemes az offline tartalmaknak is helyet szorítani a büdzsében, remekül kiegészítik egymást.

Mint ahogy korábban is említettük, a hatalmas médiazajban a felhasználók a valódi, hiteles tartalmakat és értékes elemeket keresik, erre lehet válasz a print. Mind szöveg, mint megvalósítás (alapanyagok, papír, festék, fotó) szempontjából érdemes a maximumra törekedni, az offline legyen afféle exkluzív, kézzel fogható elem a brandingben. Emellett érdekes és hasznos lehet, ha a különböző platformok egymásra mutatnak, így segítenek a felhasználónak megtalálni mindent, ami az adott témában érdekes lehet. Például az újságokban elhelyezett QR-kódok, online kuponkódok, stb. könnyedén átirányítanak a digitális felületekre.

Semmiképpen sem érdemes abba a hiába esni, hogy az online és offline felületeken ugyanazt a stratégiát válasszuk. 2018-ban továbbra is a perszonalizáció a trend, így érdemes kutatásokat, felméréseket végezni, és mindenképpen egy-egy szegmensre szabni, emellett pedig minél személyesebbé tenni az általunk kínált márkaélményt.

Ha kedvet kapott újság, napilap indításához, esetleg kiadványt készíttettetne cége számára, olvassa el cikkünket , amely a költségeket mutatja be, vagy lépjen kapcsolatba munkatársainkkal.

Forrás: Kreatív.hu

További cikkek