Grafikai hibák kiadványok esetén: ezeket kerüld!

A prospektusok, termékbemutató könyvek az offline médiában meghatározó szerepet játszhatnak egy-egy márka brandingjében, illetve támogathatják az eladásszámok növelését, ezért fontos professzionális megjelenésre törekedni. Alábbi cikkünkben bemutatunk pár visszatérő hibát, amelyek kiküszöbölésével – ha eddig esetleg nem tette volna – most Ön is közelebb kerülhet a tökéletes kiadvány elkészítéséhez. Lássuk!

Bízzuk profikra

Unalomig ismételt, ám örökzöld tanács: alkalmazzunk szakembereket. Bár csábító lehet megkérni a szükséges programokhoz alapszinten konyító munkatársakat a nemes feladatra a spórolás jegyében, nagy eséllyel nem a kívánt minőséget érjük el. Ha pedig ez bekövetkezne, végeredményként úgyis hozzáértő grafikusokhoz kell fordulni, így időt takaríthatunk meg a felesleges körök kihagyásával.

Egy prospektus megtervezése rendkívül komplex feladat: fontos, hogy logikus elrendezésű és könnyedén megérthető legyen, informatív, emellett pedig esztétikus és figyelemfelkeltő.  Előbbiek gyors és tökéletes kivitelezéséhez az elméleti tudás mellett kellő szakmai gyakorlat is szükséges, ezért a grafikus megválasztását se hanyagoljuk el és szánjuk rá kellő időt.

De ha nem Ön dolgozza ki a kiadványt, mégis hogyan hibázhatna? Mutatjuk!

Nem megfelelő vizuális anyag

Ha saját fotóinkat szeretnénk viszontlátni az elkészült füzetben, figyeljünk a színvonalra: lehet bármilyen szépen összeállított is, szemcsés, rossz minőségű képekkel pillanatok alatt tehető tönkre az egész koncepció. Gondoljunk arra, hogy a kiadvány lényege, hogy bemutassa a termékeinket: ha a fotókon nem vonzóak, rosszul megvilágítottak, vagy egyszerűen csak nem tűnnek professzionálisnak, leendő vevőink könnyedén fordulhatnak a versenytársak felé helyettünk – ezt pedig a legkevésbé sem szeretnénk.

Átgondolatlanság

Felbérelhetjük a világ legjobb grafikusát, ha nem tudjuk kellően instruálni, így gyorsan pár ezer szép, ám kevésbé hasznos prospektus gazdáivá válhatunk. Fontos, hogy a munka megkezdése előtt tisztázzuk a legfontosabb kérdéseket, hogy segíthessük a kreatív csapat munkáját.

Kinek készül a prospektus?

Mielőtt belecsapnánk a kiadványszerkesztésbe, gondoljuk át, milyen célcsoportot szeretnénk elérni? Érdemes előzetes kutatást végezni, hogy az adott közönség számára mely vizuális kialakítás vonzó, hogyan érhetőek el minél eredményesebben, mi érthető számukra és mi lehet zavaró.

Mi a célunk vele?

Tisztázzuk magunkban: mire szánjuk a kiadványokat? Ismeretterjesztésre? A sales-számok növelésére? Meghökkentésre, presztízs-építésre vagy tematikus promócióink bemutatására? Legyen bármelyik előbbiek közül, vagy akár valami egészen más, tartsuk szem előtt és ragaszkodjunk eredeti célunkhoz a kialakítás teljes folyamata alatt.

Hol szeretnénk terjeszteni az elkészült füzeteket?

Érdemes arra is gondolni, hogy az elkészült munkával hol találkozik majd a leendő vásárló. Mennyire kell kitűnnünk a tömegből, vagy esetleg nem túl harsány-e a kialakítás? Van-e a választott helynek olyan specifikus jellemzője, amelyre ha ügyesen reflektálunk, még sikeresebb hatást érhetünk el?

Milyen költségvetéssel dolgozunk, hol vannak a projekt határai?

Hogy prospektus-készíttetés közben ne érjenek váratlan meglepetések, kérjünk teljes körű árkalkulációt mind a grafikai kialakítást, mind a nyomtatást illetően. Ha tisztában vagyunk lehetőségeinkkel, nem lesz szükség a koncepció utólagos nyirbálására, amely kevésbé esztétikus megjelenést is hordozhat magában. Ha eleve úgy gondolkodunk, hogy egy adott büdzséből hozzuk ki a legtöbbet, bizonyosan többet érhetünk el, és nem lesz szükség kapkodásra sem az utolsó pillanatokban. Ha szeretne többet megtudni az árkalkulációról, olvassa el cikkünket, amely a kiadványok költségeiről szól

Mégis Ön szeretné elkészíteni a kiadványt? Mutatunk egy egyszerű módszert!

Ha kellő rátermettséget és szakmaiságot érez magában, hogy cége számára megtervezze a prospektus megjelenését, szeretnénk a figyelmébe ajánlani a mock-upok használatát. A mock-up egy előzetesen elkészített grafikai sablon, amelybe a szövegeket és képeket beillesztve gyorsan és költséghatékonyan gyárthatja le reklámanyagait. Egyetlen hátrányuk, hogy sablonok lévén kissé háttérbe szorítják a kreativitást.

Ha szeretne többet megtudni ezekről, olvassa el korábbi cikkünket a témában

Végezetül pedig a Premier Nyomda tippjét is szeretnénk megosztani: a grafikai tervezés szolgáltatásnak köszönhetően legyen szüksége akár elméleti, akár gyakorlati segítségre, a kiadványszerkesztésben jártas szakemberek állnak rendelkezésére, hogy elkészíttethesse álmai kiadványát! Tudjon meg többet az ajánlatról itt.

[social_share show_share_icon="yes"]